18 December 2009

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah..

moga mendapat rahmat dan keberkatan di Tahun Baru..

cemerlang dunia dan akhirat..

dikekalkan bersama orang tersayang..

diperbaiki akhlak..

dan amal agama..

Amin...

ak bersyukur..

di awal tahun baru..

ak berjaya solat subuh berjemaah, sujud tilawah, doa...

alangkah seronok dan gembira kalau hari2 begini..

moga ummat dan kawan2 ku disatukan hati..

Salam Maal Hijrah 1431..


tension2....

hmm, napa ya??

sejak akhir2 ni ak jd x keruan??

tension....

x sedap hati...

mcm2 ad...

ak ad bwat salah ngn org ka??

ak byk dosa ka??

ntahla...

mgkin dgn assgment las mnit...

presentation lg..

17/12 ak ponteng semua kelas..

badan ak lemah gla..

xdak tenaga, xdak mood n xdak semangat langsung nak ke kelas...

kna potong markah..

byk keja x bwat...

knapa dgn ak???

hal kwan2 lg...

hormat guru dah xdak..

ak amat pantang bab ni..

haih..kalo guru dah x hormat, sapa lg??

nak redha guru ke xnak??

jgn smpai ak mradang..

lunyai kome kang..

baik minta ampun blik...

haih...

tension2...

Ya Allah, ampunkan aku.....





05 December 2009

Selamat Hari Raya Aidiladha

Terlambat..

tp aku ucap jgk la..

nak bwat cmna..

dah lma x update..

haha..

Selamat Hari Raya Aidiladha, Haji, Korban...

korban diri, masa n harta utk agama..


Prinsip Hidup Aku..

HIDUP PERLUKAN PENGORBANAN

=)

wanita - permata antara kaca

Lihatlah panorama dunia,

wanita bagaikan hilang rasa malunya..

MARUAH yg menjadi maharnya,

tergadai sia bagai tiada berharga..

dimanakah budinya, dimanakah akhlaknya,

sungguh pilu dan sayu mengenangkannya...

SANTUN tiada lagi,

NAFSU memimpin hati,

kehormatan diri tidak dipeduli..

Oh Wanita.. mari menginsafi..

kepada asal usul kejadianmu...

diciptakan untuk dihormati..

sentiasa diredhai tuhan pencipta..

kembali kepadaNYA dan juga Rasulnya..

pasti dihadirkan taufik dan hidayahnya..

wanita.....

kembalilah ke arah kemuliaan..

contohi peribadi ummul mukminin..

Rasulullah dijadikan suami..

tertawan kerana keluhuran pekerti..

bukan kerana harta, bukan kerana nama...

tapi kerana budi yg disanjungi..

KEMBALILAH......

wanita hiasan dunia..

bagai hilang PERMATA ANTARA KACA..

sayangnya makin pudar cahaya...

hingga tiada lagi beza antaranya......


p/s: buat diriku yang baru belajar untuk meningkatkan iman.. =)



19 November 2009

Ujian n dugaan..

Dalam hidup ni mesti x lepas dari ujian kan??

cuba kita lihat skrang ni..

Allah uji manusia dengan banjir di Terenganu, Kelantan, Perak (tmpat ak pun kna..huhu)..

mcm2 Allah uji..

tp manusia plg risau tntg duit..

bla xdak duit, mcm2 perkara kita x ley buat kan??

hmm, mgkin ak skrang ni di uji dgn perkara yang sama..

mmg agk susah seketika..

bkan ak x biasa dgn perkara ni..

cuma hidup di kolej lbh jauh lebih susah dri hidup d asrama dlu..

cuma slalu drisaukan adala bab "MAKAN"..

kalo kekurangan, berdiet lah ak...haha

iyala, kat cni kan semua brbayar..

n pastinya hutang akn brtambah...

tp, ak cuba blaja yakin..

bkan duit yg bg rezki, Allah yg bg..hehe

Jazakumullah khair pd sahabat2..

n trutama my teman sebab ambil berat psal ak..

ak pun xtau nak balas cmna..

mga amal ak lbh trjga pasni (spa suruh boros..haha)

blasan pda ak jgak..hehe..

papa pun...

yang penting...

ap yg kita dpat,kita kna syukur..hehe =)

Keistimewaan Wanita Berbndig Lelaki..hehe

15 Anugerah Allah pada Wanita tidak pada Lelaki. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.

2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.

4. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.

5. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang mengeluarkan peluh ketika membuat roti, Allah akan membinakan 7 parit di antara dirinya dengan api neraka, jarak di antara parit itu ialah sejauh langit dan bumi.”

6. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang, Allah akan mencatatkan untuknya perbuatan baik sebanyak utas benang yang dibuat dan memadamkan seratus perbuatan jahat.”

7. “Wahai Fatimah, untuk setiap wanita yang menganyam akan benang dibuatnya, Allah telah menentukan satu tempat khas untuknya di atas tahta di hari akhirat.”

8. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang memintal benang dan kemudian dibuat pakaian untuk anak-anaknya maka Allah akan mencatit baginya ganjaran sama seperti orang yang memberi makan kepada 1000 orang lapar dan memberi pakaian kepada 1000 orang yang tidak berpakaian.”

9. “Wahai Fatimah, bagi setiap wanita yang meminyakkan rambut anaknya, menyikatnya, mencuci pakaian mereka dan mencuci akan diri anaknya itu, Allah akan mencatatkan untuknya pekerjaan baik sebanyak helai rambut mereka dan memadamkan sebanyak itu pula pekerjaan jahat dan menjadikan dirinya kelihatan berseri di mata orang-orang yang memerhatikannya.”

10. Sabda Nabi s.a.w. : “Ya Fatimah setiap wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotong misai dan mengerat kukunya, Allah akan memberi minum kepadanya dari sungai-sungai serta diringankan Allah baginya sakaratul maut dan akan didapatinya kuburnya menjadi sebuah taman daripada taman-taman syurga dan dicatatkan Allah baginya kelepasan dari api neraka dan selamatlah ia melintas Titian Shiratul Mustaqim.”

11. Jika suami mengajarkan atau menerangkan kepada isterinya satu masalah agama atau dunia dia akan mendapat pahala 80 tahun ibadat.

12. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar dan berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggu kedatangan suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.

13. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat, tetapi Allah akan datang sendiri kepada wanita yang memberati auratnya iaitu memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah. Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah.

14. Salah satu tanda keberkatan wanita itu ialah cepat perkahwinannya, cepat pula kehamilannya dan ringan pula maharnya (mas kahwin).

15. Sebaik-baik wanita ialah wanita (isteri) yang apabila engkau memandang kepadanya ia menggembirakan kamu, jika engkau memerintahnya ia mentaati perintah tersebut dan jika engkau bermusafir dia menjaga harta engkau dan dirinya. Maksud hadis: Dunia yang paling aku sukai ialah wanita solehah..


"wallahualam =)"

07 November 2009

GMS- Logik or Hnya Tnjuk Perasaan???

hmm, sudah sminggu genap kempen "turun Yuran"..

hari ni pnyerahan memorendum berjya dilakukan oleh skuad GMS kpd Rektor Kuis..

hmm, namun...

stakat mna kjayaan kempen ni??

mgkin hnya skadar mahu berdemontrasi??

or betol2 mahu turun yuran??

or hnya skadar melepas dendam kpd JPM??

bg pndangn ak...

cara ni mgkin betol mgkin x betol...

mgkin hnya disebabkn gelombang pmbangkang, mka demonstrasi jalanan ini ditiru..

smpai kdg2 muak org melihatnya..

mgkin juga betol disebabkn kesalahan org2 atasan..

namun...

sedarkah kita??

dimana kita belajar??

ipta or ipts??

kalau ipts, bwat la cra ipts yg smmgnya mgharapkan wang pelajar...

yg ak x puas hati lg..

kbnyakan yg berdemontrasi tu kebanykan bdak Akademi Islam..

bekas Badar, Alam dan MPM..

kmudian terjerit2 n so on..

yg prmpuan berpurdah, brtudung labuh tp terlolong sna sni..

mna adab Islamnya??

jgn tggal Islam hnya pda nma, pda rupa tp akhlaknya...........

ak bkan x skong GMS ni..

sbb pengurusan juga salah..

naik yuran sna sni, charge student mcm2 benda n bwat bnda x msuk akal...

mcm ni ka nak tlg pelajar2 Islam???



hmm, mga Allah tunjukkan sesuatu dari ap yg berlaku ni..

Mga sgala aib dilindungi..

" barangsiapa menutup aib saudaranya di dunia, Allah tutup keaibannya di akhirat kelak"

...nabi bersabda, bersangka baik lah kamu dalam semua perkara...

mari kita sma2 istighfar ya....






02 November 2009

Studi Mai Dah...

mggu studi bermula sudah...

byk dah assgment dah dtg..

dah la kita ni malas orgnya..

nak kna g skola la, nak cari maklumat la..

adoyai..

xpa2, tu lah dugaan blaja..

kalo nak snang ja bkan nma blaja la ye tak??

hahaha...

xpa Zaid...

semangat mau ad..

doa + usaha+ doa..

solat jgn miss!!

Ingat Tu ZAid!!!

Chaiyok100x!!!!!!!!!!!

26 October 2009

Kuis oh Kuis

hmm, dah sminggu ak d cni..

smpai2 cni ak dah gagal smyang subuh..

dah qada'..

haih...pa nak jd..

dgn kna sabar dgn krenah ktm hari first ak ke cni..

mmg kna byk sabar..

tp..

smpai2 rumah kwan ak..

terus cek result..

Alhamdulillah.. terkejut jgak la..

x sangka ak leh dpat result yg mngejut!!

hehe...

semua kuasa Allah n berkat Ramdhan ni..

sbb ak rsa, msa Ramadhan amal ak lbh trjga..

tahajud n smyng subuh x pnah miss..

n mgkin disebabkn pnyeri jgak!!haha

Rsa muhibah ja..

hehe...

tp.....

skang ni dah smiggu ak qada' subuh..

haih...lemahnya iman..

wlaupun dikejut, katil lbh kuat mmpngaruhi..

hmm, mga lpas ni ak lbh mnjga amal ak..

risau result ak kcundang disebabkan amal ak..

hmm, mga diawasi n dijgai..hehe

Ya Allah, jadikan amal ak seperti Ramadhan ku..Amin.. :)

16 October 2009

sem baru...

SAlam...

kai sa hey??..urdu speaking...hehe

sem baru dah dkat wei..

rsa x sbar nak blja pun ada...

tp tkut plak ngn result ak..haha...

mga dpat yg trbaik..

bkan sng skang ni..

byk cubaan dan dugaan bkal mnanti..

hihi..



bla trknangkn msa kini...

byk prubahan kat dri ni..

dah da org jga kot..haha

tp ak plak yg x pndai nak hargai..

yela..sapa la kita ni..

budak sememeh yg baru nak blaja erti hidup..hehe

but..walau ap pun kita ni...

kita cuma hamba..

byk brsalah dan berdosa..

To Allah, forgive me..

to all person, sori...

to special one..

afwan ala kullihal.. :)


08 October 2009

Amalkan...hehe

4 perkara perlu dpbnyakkan..

1) dakwah

2) taklim taklum

3) ibadat

4) khidmat


4 perkara perlu dikurangkan..


1) kurangkan berada di luar msjid/ rumah

2) kurangkan brcakap sia2..

3) kurangkn waktu makan dan minum

4) kurangkan waktu tidur dan rehat


4 perkara yang perlu dtinggalkn


1) meminta dgn hati pda makhluk

2) meminta dgn mulut pd makhluk

3) memakai brg tnpa izin

4) membazir




mari sma2 kita amalkan...hehe.. :)


Ujian Or Bala??

ksian saudara2 kita di Padang, Indonesia..

dalam sekelip mata...

Allah tarik nyawa brjuta2 dalm sekelip mata shaja..

gempa bumi yg mlanda tu utk ingtan kita semua..

mga di ambil pngajaran..

kita ni bkanya hebat...

nak tnjuk kuasa, kekuatan..

alah.hampeh..

Allah bg gempa bumi, hlang semua..

hmm, insaflah semua.....


Rancangan kta vs rancangan Tuhan...

ap yg dpat kukatakan...

bla keizinan ibu bapaku utk mggunakan kenderaan trpaksa dbtalkn ats urusan peribadi...

pilu rsa hati bla prkra yang ku rncg brsma si dia trpaksa ku batalkan..

Seawl pg ku msg si dia mngatakn pmbatalan trsebut..

btapa pilu hati si dia mndgr pgkhabaran sbegitu rupa..

harapannya mnggunung mahu brjumpa ku...

ku sgkakan tiada ap yg brlaku..

ku mnelefon si dia pd prtengahan pagi...

tertusuk ke hatiku apabila ku dgr tangisan d telinga ku...

btapa si dia bgitu truja mahu brjumpa ku..

di susun sgala rncangan, namun musnah akbat pmbatalan..

namun apa dayaku...

kita mrancang, Tuhan yg tntukan..

tiada daya dan upaya melainkan izinNya..

Ap yg bley kulakukan hnyalah mmohon ampun n maaf..

wlupun ku tahu hatinya pedih, sakit dan pilu...

dtmbah dgn msalah shabat si dia..

mnmbah lg sengsara dalm duka..

jika sejrah hitam sntiasa d ingatan..

peristiwa ini antra prkra yg kuingatkan..

mga mnjadi ingtan buat driku yg hina lg dhaif ini...

Oh Tuhan, ak hmba berdosa..

Kurniakan ampunan mu pd ak dan si dia..

Amin Ya Rabbal Alamin..



Nukilan... MAT Z brdasrkan sebuah crita benar..... =)


01 October 2009

tangisan seorang lelaki...

hmm, kdg2 mcm2 bnda yg x dsgka trjadi kan??

biasala.. sudah lumrah dunia..

kebaikan yang kita lakukan sukar dpandang..

tp ksalahan yg walupun skali akn mnjadi bhan..

spt dalm era politik...

tu sebab kita x brsatu..

haha..kdg2 trpkir lwak jgak ek..

fisrt time lam sejarah beb..

ak sebak dsbabkan perempuan..

mgkin sbb syang ni..hehe

tp besa la.. lumrah kan??

mlalui tangisan hlangnya ego sorang lelaki..

sdangkan nabi menangis untuk ummat..

menangis untuk siti khadijah..

tp alangkah indahnya jika kita menangis kerana agama kan??


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Rasa cinta pasti ada,

Pada makhluk yang brnyawa,

Sejak lama sampai kini,

Tetap suci dan abadi,

Tak kan hilang selamanya,

Sampai datang akhir masa,

Renungkanlah....... :)












25 September 2009

Ak kembali..

lma jugak rsanya x update blog ni...

rsa rindu jgak..haha..

hmm, bca blog kawan2..

pelbagai kisah mnarik yg dpat ak bca..

mga impian kita n kome mnjadi knyataan..

mari kita jadikan sem baru ni lbh brmakna...

doa2 la result kita ok k..Amin..



Jazakallah khair pd semua kwan2..



18 September 2009

Salam Aidilfitri...



To all my friends...

Slamat Hari Raya...

Maaf Zahir Batin..

Minal Aidin Wal Faizin...

Jumpa lagi Sem Baru..

InsyaAllah.. =)

las exam..

Alhamdulillah...

exam dah setel...

lpas smua lam pkiran ni..

haha...

hrap result ak elok..

yg pnting dah usaha..

so, skrang kita tawakal la..

hehe...

Ya Allah, Kau bagilah jawapan yang ak jawab dalam exam betul dan tepat sperti mna kehendak pemeriksa.. Amin...

14 September 2009

Japan Movies...

hmm, penah tgk my boss my hero??

sbnrnya ak rsa sikap ak sma mcm Sakaki Makio..

suka memendam perasaan..

x pndai lam pelajaran...

x pandai kawal emosi...

x pndai brcinta...

x pandai bersabar..

tp..

ak kna contohi jugak..

sikap rajin..

sikap kpimpinan..

sikap taat..


mga ak terus hidup dlm ketenangan..

knapa ak rsa sprti Malaikat Izrail smkin hmpir???

ampunkan dosaku wahai Tuhan...

ampunkan dosaku wahai insan...


ap slah ak??

hmm, ak kurang pasti...

apa salah ak??

apa dosa ak??

smpai x tgur ak ??

x msg ak??

delete ak kt ms, kat blog??

sdangkan ak x wat slah papa...

knapa org lain yg slah tp ak yg kna??

kalo ak betol2 slah maafkan ak..

jgn bwat ak mcm ni... =(



09 September 2009

exam kembali...

pergh!! exam ak kmbali...

hari ni ak exam arab..

plajaran yg ditakuti..haha...

tgk ak pnya carry mark, adoyai mrudum la plak..

tmbah2 DPNK..x pa2, assgment ad lg nak tolong..amin..

hrap2, dpat jwab semua..

lpas ni lg 4 exam..

get ready MaT Z..u can do it..insyaAllah..

"Kalau Takut Dgn Risiko Jgn Bicara Soal Perjuangan" haha... :)

sifat manusia mcm binatang....

hmm, apa mksud di sebalik kta2 tu ha??

sbnrnya, ak nak rjuk bab kasih sayang...

cuba tgk pda kucing, anjing, ayam, harimau n buaya...

bla lahir sja anak2 dari ibu atau dari telur, ibu mreka akn mnjaga mereka dgn sebaik mgkin..

cuba kita hampir kpd ibu ayam yg mngawal anak2 nya..

apa dia buat??

dikejarnyala.. (bak kta crita P.Ramlee..hehe)

lihat pula pda binatang lain..

sma kan??

smua mnjga anak2 mereka dgn kasih sayang...

tp jgn kita lupa pda satu binatang yg apabila anaknya lahir ibu tiada di sisi...

binatang apa itu??

jwabnya... penyu..

lepas penyu bertelur dalam pasir, ibu penyu akan menangis..

mnghrapkan anak2 nya slamat dari ancaman..

apabila anak2 penyu menetas, mreka berdikari sndiri untuk pergi ke laut..

ad yang selamat ad yg tak...

mari kita fikir, betapa rahmat Tuhan mmberikan mmberikan kita nikmat kasih sayang..

oleh itu, hargailah kasih sayang org lain kpd kita..

kasih sayang ibu bapa,adik beradik, sahabat handai dan kekasih..

sbb dalam kasih sayang trdapatnya rahmat Tuhan... =)


04 September 2009

frens...

kata mak, KAWAN tu ibarat lebah, habis madu sepah dibuang.......

kata abah, KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit.....

kata atuk, KAWAN tu seperti air terus mengalir tak henti2.....

kata nenek, KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana....

kate sedare, KAWAN tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang, KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape dikata........

kata kakak, KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk tp sedap dimakan.....

kata adik, KAWAN tu macam biskut sekejap ade sekejap takde.......

kata aku, KAWAN tu tak kisahlah camna pun..

walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK BULAN, SEPERTI LEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap KAWAN... tau tak sebab ape???

sekali aku dah brkawan selamanye dia ttp kawan aku... itu cara aku berkawan..!!

sdangkan nabi sayangkan ummat, xkan kita x bley sayang kawan2??..hehe..

nukilan:FIKAI edited: Mat Z

01 September 2009

Exam....

hmm, mggu exam sudah mnjelma..

agak2 ak ni brsedia ka??

sedia ka, x sedia ka ak tetap kna ambik gak...

to all my frens n teman, gudluck to ur exam..

bykkn doa dan solat hajat...

insyaAllah, kita sma2 cmerlang dlam exam ni..

ampunkan ak n doakan ak ya...

bittaufiqwannajah insyaAllah... =)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

...Exam Ku...

DPNA 3103-Jumaat 4/9/09

DLAA 2113- Rabu 9/9/09

DPNK 3103- Jumaat 11/9/09

DPIS 2102- Sabtu 12/9/09

DPLP 2112- Selasa 15/9/09

DPNS 2103- Rabu 16/9/09



31 August 2009

Lepak2 merdeka....

hmm, sabtu ahad ni ak enjoy ja..

mlam td ak g lepak2 merdeka kat KL..

da la dlm 10 org...

x sgka ak jmpak ngn senior skola ak...skang dia kat UTEM..

kmi pun smbang2 ar..

kmi pn konvoi g kl..

smpai je kL, dpat ak tgk mcm2 ragam...

mat2 motor mlm merdeka, keta n so on..

pergh!! smpai ak pn rsa ak mat rempit..haha..

smpai kL kmi mkan2..lepak2..

pastu kmi terus g snooker n karoke..

ak pn lyan..sja hlang boring sblum exam..

lama gak kat ctu...

pastu kmi pun sahur sma2...syok jgak...hehe..

smpai kuis..terus ak solat n then lpas tu pham2 la...huhu


hmm, yg pnting kita kna ad rsa syukur dgn kmerdekaan ngara...jgn nak enjoy ja..

doa la untk ngara kita..mga aman n makmur sntiasa..insyaAllah..

dan yg pnting jgak, enjoy2 gak, agama kna jga jgak..

tnpa agama, binasa la jwabnya..


tp dlm ak sronok, dah 2 hari ak x solat tahajud n hajat..

dah la Ramadhan dah msuk fasa 2.. iaitu maghfirah @ keampunan..

mga ak diampun oleh-Nya..

n da plak org yg mrah kat ak

hmm, adoyai..pa slah ak ya..

tp xpa..ak dah jwb jujur..

kalau x jujur lg org benci ye tak..huhu..

semoga Allah ampunkan dosa ak..
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ramadhan trbahagi 3..

1. 10 pertama- kerahmatan
2. 10 kedua- keampunan
3. 10 ketiga- kelepasan dr api neraka..


mga kita semua dlimpah rahmat dan rahim dalam 20 hri terakhir..amin..

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 52..

..Merdeka negara, Merdeka jiwa, Merdeka minda..

"1Malaysia"
"Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan"











30 August 2009

lepak2....

bes gak ar mlm ni...

jmpak kwan2 lma yg studi area bangi ni..

lpas rindu jmpak dpa..

cita2 psal skola, bola, psal kolej..

ye ar...sorng Arsenal, 2 Chelsea, sorg MU...

pergh!! mmg lyan.. tgk Liverpool mng 3-2..

tgk lak MU vs Arsenal...

mulala pnyokong2 brsorak skong psukan msing2..

Arsenal gol dlu.. yaaahhh..ak dah yakin..

tp MU dpat penalti lak..sial tol..gol plak..

n then Arsenal plak gol sndiri..shit2..

Diaby pnya psal la ni...adoyai..

deras ja kna kutuk ngn kwan2..hampeh tol!!

t kta lepak g..yeah!!

lepas gak tension..yela nak shopping cam org tu x dpat..haha


xpa2..semangt Arsenal masih mmbara..haha..

perjuangan harus diteruskan..yeah!! go go go....






29 August 2009

Liga Juara-Juara Eropah...


GO ARSENAL GO!!!

28 August 2009

The Gunners....

yeah!! pasukan ak layak ke Liga Juara-Juara...

mmbenam Celtic dgn mudah dgn argeagat 5-1 mmbuatkan ak rsa Arsenal da can tahun ni...

siap sedia MU, Chelsea, Liverpool!!!...

Arsenal sedia meletup!!!..hahaha...

Arsenal Vs MU-29 OGOS 2009


KUMPULAN H-LIGA JUARA-JUARA

ARSENAL FC
AZ ALKMAAR
OLYMPIAKOS
STANDARD LIEGE





...GO THE GUNNERS GO!!!...



27 August 2009

kelam kabut jugak!!!

hmm, mnggu ni mmg kelam kabut... dgn assigment las mnit, sakit kpala tol la...

bwat smpai 4 5 pg, bru siap..tp gerko x siap g...

dpnk lg.. adoyai.. markah punya pasal...

hadoi...nsb bdan.. duit kna korban lg... kalo x, xleh exam plak...

hri ni program usrah lak.. kemas surau.. x g, x lulus kang...

sabtu, progrm fakulti..mentoring... nak exam bhai...bla nak rehat ni??


mcm2 betol la... kalo org dah x pcaya kat kita...susah kan??

tp kta kna sabar... Allah kan maha Adil...

sbb tu nabi kata, kita ni mesti jadi org yg pemaaf dan memaafkan org lain..

n jgn berat mulut untuk ucap "Terima Kasih" or in English "Thanx"...

ssb sapala kita tnpa "teman" ye tak?? huhu..

Nabi juga bersabda, "jgn kita pandang seseorang itu dgn kburukan, tp pndang dgn kebaikan walaupun sekali je kbaikan tu... n kita kna pndang keburukan diri sendiri"

n nabi kata, " kita x boleh benci org yg buat maksiat, tp benci pd maksiat" so, kita kna sayang semua ummat walaupun mreka da bwat slah ngn kita..

ak harap, pesanan ni ak dpat amalkan.. sbb ak kan buta orgnya.. n ingt, org yg "mulut manis" sukar dipercayai..hehe...

so, ampun ya wahai asdiqa' n "teman"..... =)

24 August 2009

ujian n cubaan...

pergh!! mmg pyah nak uruskan ptptn ni rupanya...

pdan la kalo rmai yg merungut..

hri Sbtu ak dtg, hri Ahad bru ak dpat serah borang...

haih...ak tgk bdak Perguruan lain dah setel... tggl ak n Zarul..

ak kna korban duit lg bli setem baru..adoyai.. nsb da Zarul...

lpas ak setel, Zarul plak problem.. ak tgk Zarul brulang kali mntak cop la, itu la ini la..

dar pkul 1000, smua nya setel kul 1700...

sabor le Zarul...cobaan.....


Ari ni dah ari ketiga posa...

berbuka hari kedua mmg bes..

ak kekenyangan gla..haha...

mkan x brenti.. lpas ak bli kat Bazar, da plak rezki lain yg dtg...

Tima kasih byk pd pemberi...ak x tau la nak blas cmna..huhu..

smpai mlm, da lg buah tgn dri Hmdan n Maling..

mmg kekenyangan...


btol la Nabi kata...

waktu yg pling gmbira pd bulan posa ni ialah....

1) waktu berbuka ( ad ke org nangis bkak posa? xdak kan?? haha)
2) waktu berjumpa Allah ( in solat, doa n so on)

Alhamdulillah, mga rezki kita semua sma2 berkat n bertmbah.. :)

21 August 2009

Ramadhan.......


"BERSAMA KITA MENCARI CINTA DAN REDHA ILAHI DI BULAN KEMULIAAN INI"

20 August 2009

chaiyok2...

alhamdulillah... drama brlgsung dgn meriah..

semua brjalan lancar... trima kasih Ya Allah...terima kasih En Rekeman n semua kawan2 ak..

korang semua mmg best..ak respect kome...

INFLAKASTA!!!!!!!

tp keja ak kmbali bertmbah... asggment sirah n kurikulum kna reject..adoyai...

nota,gerko, psiko, bi, arab x siap g..

ptptn x setel lg...

sabor jela.. dugaan belajor ni..haih.....

hmm, mcm2 betol la...

kdang2 pyah nak bwat org pecaya kat kita kan??

org akn kta kita ni penipu,pendusta n so on...

ak pun takut ngn sifat menipu ni...

sbb pa, sifat tipu ni adlah sifat org munafik..

nak knal org munafik bkan pyah..

nabi kta, org munafik ni akn lakukan prkara brikut :

1) bila brckap akan menipu
2) bila brjanji akan mungkiri
3) bila diberi amanah akan dikhianati

ak takut betol ngn sifat munafik ni sbb org munafik dok kat neraka pling bawah beb..

nauzubillah min zalik..



18 August 2009

drama....

pergh!! dkat gla dah ni prsembhan drama ak...

alhamdulillah, stakat ni bjalan lncar...

sronok ak tgk bla kmi dibimbing oleh En Rekkeman...

cara dia tegur, ajar n so on meyebabkan ak kagum jugak...

so, to all krew2 drama...

kita bwat yg trbaik, insyaAllah...

" wamakaru wamakarallah.. wallahhu khairrul maakirin"

...sesungguhnya kita merancang, tetapi perancangan Allah itu lebih tepat...

mga smua bjalan lancar...

to somebody...

hmm, kami ok jala...xdak papa pun..

x caya?? tnya empunya badan la...hehe..

ok.. do the best 4 our drama!!!

17 August 2009

Kawin Jugak akhirnya.....

hmm, selepas gosip sana, gosip sini....

akhirnya menikah jugak ustaz yg ak minat ni (dlu la..)

papa pun, mga bhagia n dlam krahmatan...

jdlah kembali protaz yg brkaliber... insyaAllah..


15 August 2009

Salah tetap salah..

ak kna terima...

mna mungkin org bley terima ungkapan "maaf" dgn hati yg terluka...

tp....

ak kan not perfect.. ummat yg byk brdosa...

ak hanya bley doa.. mga kta sma2 brjaya...insyaAllah..

bi taufiq wa najah...

Anak Sukan ke Anak Seni....

aduhai....tensionnya ak...napa jd begini??

ak dah puas mngapal skrip, dah ingat tp bla praktikal, x ingat...

pehal la ak jd cmni...

mgkin byak benda yg ak pkir....

assgment la, skrip la, msalah2 lain g....

ntahla..ak rsa serabut betol la ak ni...

kesian ak tgk kwan2 ak yg dah brtungkus lumus...

tp pape pun..yg teruk pastinya pelakon...

x penah ak blakon gna skrip ni...

haih!!!...ntahla... tggl lg bbrapa hri ja lg..

napa ni?????????????????

tension2...mmg sem ni ak serabut..

midterm pun teruk...jwab men2 ja... pehal ni???

ak malas, tak da semangat, kelam kabut, assgment las mnit n mcm2...

cmna la final ak ni...mmg ak jdikn sem ni pngajaran bwat ak..

rmai kta ak dah brubah... len dri dlu...napa ak jd cmni ni???

knapa??? knapa??? knapa????

"Oh Allah, help me ya Allah, berikan ak kekuatan dan ketabahan hadapi smua ini.... Ak merayu pada-Mu"................. :-(

13 August 2009

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...

kepada semua selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak...

bulan kerahmatan untuk semua...

sempena bulan keberkatan ini ak mohon ampun pada semua sahabat2 andai banyak kesilapan dan kedukaan yang ak lakukan...

sesunggguhnya ak insan lemah yang memerlukan bimbingan dan ajaran...

semoga dalam bulan ini, sama2 bermaafan yer..

for final that will coming soon (kalo x btol tgur..hehe),

gud luck to all..

smpena bulan yg mulia ni, Allah berfrman..

sesungguhnya Rejab bulanku, Syaaban nabiku, dan Ramdhan bulan ummatku..

so, marilah kita sama2 banyakkan doa, qiamullail, solat trawikh n banyakkan amal kita..

wa taufik wa najah...jazakallah khair ila asdiqa' fi dibloma attadris... (^_^)